06 December 2008

Destiny Of My Life :)

Tadika Kemas Binjai Rendah

Aku masuk Tadika ni time aku umur 6 tahun.Emm time tu aku menumpang di rumah tok aku..tp skg tok aku dah xada..emm tiap2 pagi ayah aku anta ke tadika n bler time balik aku naik van n duk dulu umah tok aku..petang dalam pkul 6 baru ayah mari amik coz baru blk dari kerja..hummm kenangan byk jugak tp dah lama..so mls nak ingat.haha

Sek. Keb.Bukit Payong

Aku melangkah kakiku masuk ke darjah 1 di skolah bukit payong..skolah ni dekat je ngan umah..time aku darjah 1,2,3 aku gi skol naik kereta skali abg,kakak,jiran aku(kak long) n mak aku..em time darjah 4 aku ditukarkan ke Sek.Keb.Tengku Ampuan Intan.Punyalah x best skolah tu.dahla kelas xda elektrik pastu duk kat tepi semak2 n slalu kena menghidu bau busuk(tahi Getah)haha...kawan2 kat situ x best jugak.aku sorang2 je kat sana..maklumla org baru so budak2 lama x nak kawan.ah biasalah tu budak-budak.hihi..em xsampai setahun aku kena tukar balik masuk skol bkit pyg..haha..gembira la jugak masa tu..emm aku stay kat skol tu sampai lah aku habis UPSR.Aku gi skol dah x naik keta dah..aku naik basikal lak..haha tu pasal muka pon jadik hitam daa..



Sek.Men Sains Dungun

Alhamdullilah akhirnya dapat jugak aku masuk SBP.Itulah cita-cita aku dlu masa darjah 6.Sebelum masuk Sains Dungun aku masuk Sek.Men Agama Durian Guling selama 1 bulan.Emm mula2 dapt twran aku xtau skolah tu wujud ke x..coz xpernah dengar nama skol tu..(darat betol.hik2x).Time pendaftaran mak n ayah yang anta.time mak n ayah nak balik sedihnya aku..yela first time berpisah ng family..tp aku kuatkan semangat jugak..time aku form 1 aku slalu kena buli ngan senior exp kakak dorm aku.aku benci semua kakak dorm aku...kalau aku jumpa ase nok tampor2 tendang2 biar mapuh.haha..em aku dlu asik2 col ayah n mak aku..slalu ngadu nak tukar skolah.aku dah x sanggup di buli..tp ayah n mak aku suh sabar..suh wak dek je..so last2 skli aku dpt jugak bersabar sehinggalah aku form 5.So dah 5 tahun aku kat skolah tu.Em time best skali masa form 5.Yelah dah senior..akulah senior.tp aku xda r jahat pe kakak dorm aku dulu..ada gak rasa perikemanusian n kasihan pd budak2..hihi..



UNIKL MIIT

Aku dapat tawaran ke UNIKL ni untk sambung blajar..Aku dapat cos Animasi.Em best la jugak coz memng aku yang pilih course ni..Em best jugak keadaan kat sana.Universiti aku ni tengah2 bandar..dekat ngan sogo.kalau hostel lak dekat ngan midvalley..sempat la jugak aku gi tempat2 ni sebelum balik ke terengganu masuk Udm lak.haha..kat sana member2 semua baik..baru sehari kat sana aku dah ada geng..geng aku dalam 8 orang jugak la..semua baik2..time nak berpisah sedih giler sampai nangis2 kitaorg ni..huhu...padahal baru seminggu kat sana..humm time nak balik ganu aku balik sorang je naik bas SANI EXPRESS.Abg aku yang hantar kat Greenwood..pastu naik la aku dalam bus...sampai la aku kat ganu keesokan harinya.




Universiti Darul Iman Malaysia(UDM)

Emm kampus aku kat KUSZA so..kusza ni besar tempatnya..tp kurang memuaskanla coz bangunan2 dier lama..humm..tp xpelah..xpenting pon.Dulu masa sem 1 n 2 aku menginap kat hostel Tok Jembal.Skali ngan budak2 UMT.So nak gi kelas pagi2 naik bas la..time tunggu bas tu lah yang fed up..kadang2 lambat..huhuu...emm member2 kat sana ok jerk..kelas aku semuanya 14 org je.6 lelaki 8 pompuan..best la....hummm xda point da nak cakap..xdak idea..hahaha...nanti ada idea smbung balik..hihi

2 comments:

azwashamsuddin said...

wow..nice..
amik multimedia ker ni kt udm?

EfFa mArIfA said...

hehe...
yup...amik multimedia...:)